top of page

לבשל ולשלוח


בין הנסיונות להותיר את החיים כסדרם ככל האפשר ובין החשש המובן לצאת מהבית בתקופה מלאת חששות, נראה שכרגע מנצחת האפשרות השניה. הצו שפרסמה ממשלת איטליה בערב ה-9 במרץ אוסר על פתיחת מסעדות אחרי השעה 18:00 בכל אחבי המדינה, מה שמוביל לפריחה של שירותי המשלוחים השונים. שירות המשלוחים Glovo הודיע על פתיחתו במילאנו של סניף למיזם מענין (באיטלקית) שכבר פועל – אני מניח שבהצלחה – בלימה, בואנוס איירס, מדריד וברצלונה.


הסניף האיטלקי של ה-Cook Room יכול לארח שש "מסעדות" שונות, כלומר טבחים משש מסעדות שיעבדו אך ורק עבור שירות המשלוחים. הקשר היחיד של הטבחים עם העולם החיצוני יהיה עם הספקים שיטענו את הסחורה למטבח ועם השליחים שיבואו לאסוף את המנות, והקשר עם הלקוחות יתנהל באמצעות המדפסת שתפלוט את ההזמנות.

סוג המטבח הזה מכונה Dark Kitchen, בחלקו המונח ההופכי ל-Open Kitchen, אבל מכיון שלא מדובר במסעדה אמיתית אי אפשר להתעלם מהאפלוליות הנלווית לעבודה בו, שעלולה להזכיר עבודה לאורך פס יצור ולא במקום חי ונושם כפי שמסעדה אמורה להיות.


היתרונות מבחינת המסעדות ברורים:

  • הוזלת עלויות התפעול – ללא קשר לחלוקת העלויות בהפעלת המיזם בינן ל-Glovo;

  • מיצוי מרבי של עבודת הטבחים בשני הקצוות – הטבחים ב-Dark Kitchen עובדים ללא "הפרעות", והטבחים הנותרים במסעדה פנויים לשרת את הלקוחות "האמיתיים" בבישול איכותי יותר;

  • מסעדות יכולות לפתוח "סניפים" רחוקים מהמסעדה עצמה, וכך יכולות להרחיב את טווח הפעילות שלהן וגם להפריח בלוני ניסוי לבדיקה האם ישתלם להן לפתוח סניף ממשי.


כרגע מתוכננות לפעול ב-Cook Room ארבע מסעדות, ומענין לראות שכולן מיצגות מטבחים אחרים מזה המקומי: Pacifik Poke (הוואי), Tomatillo (מכסיקו), Bun (המבורגרים) ו-Pescaria (מנות מהים, מפה ומשם).

יתכן שהתזמון מקרי ויתכן ש-Glovo זרזה את פתיחת המיזם לאור המצב, אבל אם הבידוד הכפוי והעצמאי ימשך ויורחב, יתכן שזו תהיה רק ההתחלה לעוד "מטבחים משותפים".

פוסטים קשורים

bottom of page